1 Mac 2012

saya masih sihat..alhamdulillah

hari ni kira post kedua..hehe
saya masih sihat..alhamdulillah
sama mcm tajuk.
saya xpandai nak reka tajuk sebenarnya
hehe
sepanjang sebulan saya mengharungi pemakanan yg seimbang
tiada lagi
coklat
ais krim
nasi yg byk
roti yg byk
air kordial yg manis
KERANA
saya disahkan ada diabetes sebulan lepas
hari pertama dapat tahu, saya sgt stress sehingga sy langsung xmkn nasi mahupun minum susu
hanya berbekalkan air masak
xbaik kan
sampailah hubby masak sup sayur
makan sambil terharu sebab xsangka kena diabetes
rupa-rupanya Allah hanya menguji insan yg terpilih..supaya mengingati Nya
sy cuba kuatkan diri utk mengamalkan pemakanan yg sht.
sehingga ujian darah dilakukan sebanyak 4kali sehari, diabetes saya under control
tp setiap 2 minggu mmg kena test lah
sy kuatkan hati utk bersabar dan melakukan aktiviti yg menjauhkan diri dari makanan yg manis.
dan alhamdulillah, saya boleh melakukannya.
dengan sabar, dan berdoa kepadaNya..
Alhamdulillah..semoga sy sentiasa sihat dan tabah mengharunginya
amin

Tiada ulasan: