18 Jan 2012

BERHENTI KERJA

BENTI KEJE..
semalam bila rs penat keje, perasaan nak benti dtg lg.
ckp dgn hubby nak benti.
'Bentilah nnti abg bg duit rm200.00 sebulan. Nak?'
haha..ayat yg menyebabkan xjadi nak benti
adakah aku memandang kewangan itu penting?
@byk lg tanggungjawab yg aku kena laksanakan?
@hutang / nak tambah aset menyebabkan smua itu xjd?
@org lain sibuk cari keje, kita yg dpt keje ni nak benti.ada ke..
ya..yg last skali tu kena jadikan pengajaran
gaji tu bab no dua.
ye ke? SBPA kecoh ni...haha
sbnrnya gaji mmg no keberapa..sbb ada gaji kalo xdapat memenuhi segalanya/xdapat nak beli apa yg diidamkan pon, masih sama kan?
erm..yg sebenarnya, aku perlukan rehat dikala badan memerlukan masa utk rehat sepenuhnya.
mmg semalam byk sbb mengapa aku sampai terfikir nak benti keje..
antaranya:
1. masalah staff
2.boss marah org lain dan aku kena tempiasnya
3.negeri lain nak lawat kaw aku ckp last minute
4. penat
5.penat
6.penat
7.penat lagi
dan lagi lagi
aish..harap ianya berlalu ya..tiba-tiba pula staff plan nak pi tioman feb ni.
Aku?
ayat hubby, jgn amik risiko lah...
aku, .......... saya menurut perintah

dalam hati (woowooowoohuhuhu)

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

klau berani,cuba la berenti keja..oghe semuo nok kerjo kerajaan demo nok berenti pulok...beratt...

Tanpa Nama berkata...

i think u are stress bcoz of your staff,im understand bcoz im also face the same problem.Sometimes our staff dont realize that we have a lot of responsibilty and a lot of work to do.So,to achive a good job we must use all of our strength to fulfill goverment policy.For that they also play a role...so of course we must instruct them.whatever hopefuly u patience about that,and have a nice life with ur family.

firdaus berkata...

best ke keje kerajaan??hehe...thnx atas nasihat yg baik..semoga diberkati..