27 Jul 2009

taman ..

sabtu ni mmg xde plan pi mana2..br weekend ni saya n family xpi mana2..hajat dihati nak kemas umah la..dah lama xkemas rumah ke? hehe.. kemas yg basic la kalo org berkerjaya neh! bkn mls tp xsempat..tiap2 hari mmg sempat msk nasi, lauk, sapu sampah, buang sampah, basuh baju, angkat baju dan basuh pinggan jer.. lipat smua hari minggu .. tu pun kalau hari minggu kat umah. kalau bjalan ke lain? alamatnya penuh la kain dlm bakul. tp biasa saya akan berusaha melipat gak di waktu mlm kalo saya dah plan nak bjalan2.. agar blk dr bjalan2, hati saya xsakit memandang ke arah bakul itew. huhu..
lps kemas umah n lipat baju pg sabtu tu.. di kala si cayang mama tidur dgn ayah nya.. cecepat la ngemas apa yg patut.. lap dapur.. mop sket dapur agar xberminyak la.. firdaus bgn trus minta susu. bila la agaknya ank mama ni xnak botol lg..lps tu msk 'ayam gulai' with kelantan style la..ptg sket around jam 6.15pm firdaus dah tom tom (jom jom) heret tgn mama nak gi mana ntah. saya pun bg cadangan ke hubby nak pi taman.. sampai di taman, firdaus agak girang berjalan sampai tinggal kami kat belakang. mcm biasa je tempat nih. tengah naik 'ayam' (jongkang jongkit berbentuk ayam), dia nak turun. tiba2 tersungkur.. huhu..saya menjerit tp xsempat nak sambar. hubby duk dekat pun xsempat nak pegang.. darah mengalir sungguh banyak menyebabkan saya berlari ke kereta mendapatkan mineral water n tissue.. sian tol anak mama.. rupanya mulut berdarah sbb tergigit masa jatuh tu.. dalam hati berdebar dan rasa nak balik terus je..xnak datang lg. hubby said " biasalah anak lelaki kena lasok..jangey manjo sgt la..biar jatuh , lasok sikit".. saya tetap xsetuju dgn ayat itu.. naluri seorang ibu berlainan dgn naluri seorang ayah.. sape setuju?
semalaman nangis pedih minum susu n esok nya xmoh mkn nasi daaa.. huhu..ptg ahad kami pi lagi taman.. tp mama la mengikut kat belakang firdaus utk mengelakkan jatuh lagi..

Tiada ulasan: