20 Jul 2009

Rumah oh Rumah!

Sejak minggu lepas, kepala saya ni asyik berfikirkan pasal rumah. rasa nak beli rumah lagi..lagi? huhu..masa pi kuantan hari tu sebenarnya duk tgk la rumah depan rumah abg amin tu kat astana golf..punya la cantik.sebab tu kok saya ni asyik berangan nak memiliki rumah lagi. rumah kat kl mmg org tgh sewa la.. jumpa dia hari tu pun sebuk la duk memujuk suh jual kat dia.. tp xleh la..syg..so, nak tak nak kena beli gak la rumah utk kami kat kuantan ni memandangkan keje di pahang ni akan pencen di kuantan akhirnya. so, masa discuss dgn hubby, mil ada sekali.. dia ckp nape nak beli rumah jejauh? jauh lak cik nak datang.. cik, kalau beli rumah kat kelate, sape nak duduk sbb inn (namaku di belah hubby) akan pencen di kuantan akhirnya. hubby explain la.. kalau keje ni lah melainkan ditukarkan post ke. so, nak tak nak kena beli gak rumah di kuantan. kata hubby lg..owh, ye ke ..balas mil saya. erm..lagi satu, kalau nak beli rumah, jgn beli rumah teres ya.. atur mil ku dgn nada rendah je.. saya dlm hati berkata-kata ..mampu ke nak beli rumah baglow skrg ni? kalau tak beli rumah teres kan.. hubby senyum je sambil bawa keta menuju ke giant kok masa tuh..semua iklan semua rumah teres..macam mana ni ek..hari ni pun saya pk lagi sal rumah..dah byk la syarikat2 perumahan dah saya tel..nak survey ni kena rajin la. baru dapat yg ok..erm...nak yg ok, lokasi menarik, harga cun, besar..boleh cari x agak2?

Tiada ulasan: