2 Jul 2009

Pemergian mu sungguh ku terharu..huhu


semalam lepas kejadian kemalangan berlaku di mana leopard cat atau nama tompok telah menelan besi tajam menyebabkan lehernya cedera. pueh laa saya membuang besi di dalam mulutnya menyebabkan saya kena bawa tompok ke klinik saya. minta tolong asri keluarkan dari sangkarnya. memang jenis kucing ni suka menggigit besi kok. lepas tu ok la. balik rumah bagi air nasi utk tenaga. keesokannya macam biasa aktif melompat. kul 10pagi, seperti biasa saya balik untuk bagi susu dengan menggunakan syringe. ok tp duk dalam sangkar tidur jer. saya cakap la dengan dia, nape lah xkuar pg ni kan saya buka sangkar dia kan..so, saya meneruskan tugas harian saya seperti biasa. jam 1.00 tengahari, saya balik dan nak bagi susu lagi.. ya Allah, dah tiada rupanya tompok..mati..tp baru lg sbb kaki nya tak sejuk dan bdn blh luruskan lagi..sedih..tunggu hubby balik. jam 3 petang telefon pej perhilitan buat laporan kematian sbb ni spesies terkawal. kena maklum la kalo ada kematian..sedih sangat..xde rezeki utk jaga dia lagi..huhu..then minta tolong abang jalil tanam di sebelah pokok pisang sebelah rumah saya..sampai ke hari ni, dah 4 ekor kucing jagaan saya ditanam di situ menghadap kiblat... semoga dicucuri rahmat..amen..

Tiada ulasan: