13 Jan 2009

PTPTN..

aku suka col ni..nice kan..
hari ini aku ada "kesedaran" utk membayar pinjaman PTPTN..huhuhu..dah setahun tak byr beb. ntah la.kalo potong gaji mmg senang kan.tp aku tak berbuat demikian la sbb malas nak potong2 ni.smua loan aku tak potong gaji.semua byr sendiri iaitu dapat gaji, gi bank, amik duit n gi byr loan yg berkenaan.susah ke?
pagi td kul 1030, aku pun gi la cimb bank..nak byr PTPTN..isi borang, amik nombor n tunggu..sampai di kaunter, sampul yg ada duit tu tertinggal kat ats meja dalam offce..sungguh menyakitkan hati aku.so, dgn selamber nya aku pon ckp la dgn kakak yg kat kaunter utk tunggu jap sbb saya tertinggal cash.aku pon gi la kat atm n keluarkan duit utk byr PTPTN.nasib baik la kakak yg kat bank tu kenal aku..sekali dgn staf dia tu..sbb maran ni kecik je..blh kenal la atr satu sama lain..
blk offce aku try buka cimb clicks dan byr lagi ptptn melalui online plak..saje je try ok ke tak..kalo byr kat bank (kaunter) caj perkhidmatan dia RM2 dan kalo cimb clicks hanya RM0.50 jer.jimat kan
so, hanya clicks di hujung jari anda sahaja...hehehe
yg penting ptptn byk lagi yg aku tak bayar....

Tiada ulasan: