30 Sep 2012

oh my CD...

CD - cloth diapers
bkn CD cetak rompak ya..
dah berjinak2 membaca since peknan lg la..tp agak xkuat nak pakai bila memikirkan kita ni bekerja.
ayat adik aku ira 'sempat ke nak baasuh?baju baby pon rasa xsempat nak basuh ni nak tambah kerja basuh CD..
huhu
ayat agak menyangkal hasrat murni ku ni..
ckp kat hubby plak...nak try pakai CD
ayat hubby 'boleh tp kena basuh sendiri la..jgn suh org lain'
huh..kalau hubby xnak tlg jawabnya lagi xkuat nak basuh sesorang.
masa dlm pantang, bby pakai mamipoko yg newborn..kata xsesuai lg nak ber CD sbb kecik lg kan.
so, blk kg, try beli 2 jer dlu..lps tu beli pampers saiz S..dah hbs  2 pek la ..
sekarang saiz M whoopee..xabis lg...
tu semua pampers lah
CD guna setiap kali lps basuh
kalau CD basuh, guna pampers...
mmg mencabar juga lah awl2..lama2 rasa ok..hubby pon tolong basuh juga time aku bz..
kenapa pakai CD?
sbb bby aku xtahan pampers...kalo pakai pampers, kena salin cpt2...
so, hari ni try lg tambah stok 2pc lg..wpon ada ayat2 yg kedengaran ' 1 CD = 60 pampers...dari segi harga la...tp CD tu blh basuh dan 60 pampers kena buang..
btl tak??yg penting CD xmerahkan bby aku lg..
so selamat ber CD
dan berikan aku kekuatan nak handle CD pada masa akan datang...mggu depan dah nak keje..masih CD atau pampers kalau org lain jaga??

Tiada ulasan: