22 Nov 2010

penat.....

hari ni kena keja..
semalam punya la byk keta..
disebabkan mami i ikut sekali dtg bentong, kami bertolak agak lambat sikit dr bachok..abt jam 7pm..jalan agak sibuk dgn keta yg agak byk..
sampai di machang, kami makan burger..
hubby mcm ngantuk kat jalan kuala krai - gua musang.
tiba-tiba keta benti depan 7 eleven..
aku macam biasa sambung tdo..ngantuk yg amat sbb siang td duk sibuk siapkan keje2 spt matikan geran ketaku yg dah hbs byr..lepas hutang keta..pastu pi pej lawyer siapkan claim keta yg xcdent dulu2. kb xpayah ckp la..jem sgt sbb kebetulan ada Cheng Ho Ekspo kat Stadium KB berdepan dgn rumah mil.so, kami nak kua rumah pun agak susah dgn kesesakan lalulintas.
kul 12 t.mlm hubby start keta smula. nmpk dia ngantuk..sampai simpang petronas, hubby benti lg.dah kul 2pg neh..dlm 160km lagi rasa nak sampai.aku p tandas jap.mi, deq yuni dan firdaus mmg nyenyak tdo xbangun2..sedang hubby tdo, aku cuba melelapkan mata juga.kepala pening neh duk pejam celik. alamak, mmg mata aku xleh tdo kalo keta benti..drpd duk terkebil2 jaga org tdo, aku kejutkan hubby ckp aku lak drive. so, dia akur sbb dia dah ngantuk sgt. so, aku la bw sampai ke bentong. di dlm perjalanan semalam, keta menuju ke kl sgt lah byk. acara potong memotong xpayah ckp la. laju je. kalo polis ada semalam mmg kaya la. xkira ada keta di depan, tak kira double line..semua main redah je..yg penting diaorg nak sampai. tp alhamdulillah la semalam tiada kemalangan sepanjang perjalanan aku semalam. sampai rumah dah jam 3pg..borak jap sambil angkat beg, trus tdo semula..bangun dah kul 6.40pg..jap je rasa tdo..hari ni...kena siapkan keje tertangguh..byk menanti..ramai yg kena p putrajaya ada seminar inovasi.nasib la kali ni nama xnaik..tak kena pi.leh rehatkan minda jap di offce sambil menyiapkan keje2 neh..
letih tetap ada kalo blk kelate..sbb masa kat kelate mmg xingat dunia berjalan je..

Tiada ulasan: