12 Nov 2010

jumaat yg penuh dgn dugaan..

hari ni aku diduga lg dgn beberapa ujian bila:
firdaus sakit perut n cirit birit...
aduhai..semalam lg dia duk sakit perut.
kat umah maran, zde lak tersekit myk ubat (time ni je aku tak letak myk ubt dlm beg firdaus!)
kebiasaannya mmg ada je selit.
patut lah org2 tua selalu 'beringat' bawa myk ubat ke mana saja pergi.
kesahnya aku seminar kat summerset hotel rompin dr selasa sampai khamis.
sampai maran ptg khamis, firdaus dah xsihat.
mlm tu duk ulang ke tandas.
nasib ada terselit myk gamat dlm beg dia.
blh la tenangkan hati dia bila dia suh sapukan ubat kat perutnya.
so, tiba2 tertidur.
tak tahu sape lena dlu actually...huhu..
bila sampai tahap aku xblh nak celik, tgnku cepat je kejut org sebelah suh amik turn..
ia adalah 'ayah'.
kul 5.30pg firdaus bgn lg
ckp sakit perut..
aku lak siapkan diri nak ke pejabat bentong.
tgk firdaus kesian plak nak htr nursery hr ni.
so, ckp dgn hubby, aku bawa je pi offce..
nnti aku amik cuti kecemasan ke.
dlm keta firdaus bercakap xbenti2..
ok gak..hilang ngantuk selama 1jam 15 minit ni..(LPT la..kalo jln lama mau 2jam stgh aku drve)
sampai offce masuk offce jap..
firdaus sakit lg..
nak cuti?
huhu..kedua2 pen peg ku telah awal2 lg sbnrnya cuti
dan cuti tu aku dh lulus kan
tp dah lupa..
sbb dah lama diaorg isi form..
org ketiga?aku dah htr dia utk wakilkan aku meeting kat putrajaya pg ni..
huhuhu
auditor nak jumpa sape kalo aku cti?
memandangkan org ke2 yg dua2 xde
org ke3 pun xde..
jwpnnya...aku kena stay dgn firdaus..
dr jam 8-9 firdaus ok..menulis dlm blk aku je..
dr 9.30-10.15 - ke klinik dapatkan rawatan
10.30-12.30pm..auditor tnye aku sambil firdaus di kerusi sebelah..main kerusi dan buat rumah menggunakan marker pen aku yg byks..
nsb baik dia baik..
xkacau mama di audit..
sekarang jam 3.00 ptg...??hubby dah sampai dr maran..hubby tlg jaga..
tq hubby krn memberikan kata2 semangat bila aku kena mengangkat firdaus sambil berlari ke tandas selama lebih 10kali...
huhu
kata2 nya : senangnya seorang ibu nak pahala bila... sabar melayan karenah seorang anak dan bersabar bila anak xsihat..
hushh..begitu sukar aku nak lalui nya bila bergelar ibu dan seorang yg bekerja mcm ni..
harap dgn kesabaran ini, Allah akan kurniakan lg rezeki pd masa akan datang.
rezeki? pe ek?

Tiada ulasan: