22 Jun 2009

marah ke tegur..

sayang mama sikit ..
hari ni saya nak bawakan satu topik yg agak ok lah utk dikongsi.

pernahkah anda rasa diri anda dimarah?

pernahkah anda rasa diri anda ditegur?

mana satu yg anda nak?

kalau saya, mmg saya tak kan pilih kedua-duanya sekali

nak tahu kenapa?

heheheh

saya mmg xsuka dimarah n ditegur

boleh ke macam tuh?

sebab saya ni boleh tahan garang nya. garang ketika org marah saya je. kalau org tak marah, xjadi la garang nya.

kalau kena dgn mood ok, ok lah

xde la setiap hari marah je

sebab tu kalau saya dimarah n pada masa yang sama saya rasa diri saya betul, saya akan diam dan diam.

sebab kalau saya marah saya akan melakukan perkara ini:

nangis....

huhu

manja ke?

silap tuh.

bukan manja tapi melepaskan apa yg ada di dalam hati saya

kadang kala saya rasa xadil kpd org yg marahkan saya

kenapa xadil?

sbb saya susah nak melahirkan kata-kata marah kepada org lain melainkan hati dah terbakar.

lepas saya nangis saya akan membebel di dalam hati

bukan bebel sebab nak marahkan sesiapa tapi nak meluahkan apa yang saya rasa betul

inilah saya..

bg saya, eloklah kalau perkataan marah itu ditukarkan kepada cakap tapi cakap erti kata bercakap / berbual sambil makan-makan (ketika mood ok lah) jgn slps kesalahan yg dilakukan n si yg nak marah ajak makan nasi n bercakap

hahahha

kelakar..

nway..saya susah nak marah orang dan saya juga mengharapkan orang tidak akan mengeluarkan perkataan marah kpd saya..tq

Tiada ulasan: